berjalan di atas manhaj as-salafush sholeh

Rasulullah صلى ا لله عليه وسلم bersabda خَيْرُ النَّاسِ قَرْنِيْ ثُمَّ الَّذِيْنَ يَلُوْنَهُمْ ثُمَّ الَّذِيْنَ يَلُوْنَهُمْ
“Sebaik-baik manusia adalah generasiku ( para sahabat ) kemudian generasi berikutnya (tabi’in) kemudian generasi berikutnya ( tabiu’t tabi’in )” (Hadits Bukhari & Muslim)



Saturday, January 16, 2010

Sungai Riau Sedim

Posted by nir akhbar abdul aziz



Assalamualaikum...

Hari ini 16 Jan 2010 merupakan 1st team building shift 1 (geng2 skerja) ke Sungai Riau, Sedim. Semua para peserta berkumpul di KM1 car park...punyalah excited sesampai jer kat kilang batang hidung membe semua x nampak...janji kul 7.30pg bertolak dari intel ke Sg. Riau Sedim. Aku cuba calling supervisor aku, Tg. Anif. Dia lambat skit coz ada family wife dia kt umah...Lepaklah aku ngan Lau yang juga sampai awl mcm aku..sorang demi sorang membe2 muncul ngan keta masing2..ada yg carpool...



ni la aku punya supervisor shift aku...merangkap pengerusi team building for shift 1..kalau nk ikutkan 27org..tapi memandangkan ramai yg ada masalah yg x dpt dielakkan last2 tinggal ler 21org jer...







bergambar kenangan sebelum meneruskan jungle tracking hutan sg. riau sedim...perjalanan mengambil masa 3 jam pergi dan balik...x lah jauh sangat...tp byk kaum2 ibu yg merungut lenguh kaki dan paling lucu skali biasalah....sentiasa jer terdengar jeritan PACAT!!!...hahaha...nama pun jungle tracking...hehehe...

aku ditugaskan mengambil video...nk upload kt cni punyalah lembap...youtube pun tgh dok upgrade lgi...hampeh tul...











mmg best la...lama dah aku x merasa peluang mcm neh...seingat aku dah 15thn dah kot...last masa rakan muda...mendaki gunung jerai....

ni diantara gambar2 yg telah aku snap menggunakan camcoder aku...x berapa nk clear tp boleh la....ada 5 aktiviti telah dibuat. Obstacles dan ular salin kulit aktiviti yang paling happening skali..hahaha....
















































Terbahagi kepada 3 kumpulan...

Team Malik Maidin, Team Azhar Mansor dan Team Marina Ahmad. Aku adalah anggota team Azhar Mansor yang begitu mantap skali (angkat bakul sendiri ler)...hehehehe..





Ni la team aku...Team Azhar Mansor ditabalkan sebagai JUARA keseluruhan aktiviti...Widat sebagai ketua kumpulan...uiks...mcm mana bleh aku xdk...huhuu...ops..aku tgh dok amik video plak...lupa...hampeh....



Team Malik Maidin ditempat ke-2...



dan ditempat ke-3 team Marina Ahmad....

apa pun keseluruhanya aktiviti memang ENJOY!!!...jumpa lagi next team building...ADIOS...wassalamu.

-[n]iert[o]-

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails